młody zielony jęczmień suplement diety

Młody zielony jęczmień suplement diety

Jęczmień ma dziesiątki zastosowań, od produkcji piwa po pieczenie chleba. Jednak ta roślina to coś więcej niż tylko ziarno to także pożywny suplement.

Suplement w postaci proszku z młodego jęczmienia pochodzi z młodych roślin jęczmienia, które nie zaczęły wytwarzać nasion. Na tym etapie życia roślina jest pełna składników odżywczych, które pomagają jej wyhodować większe liście i nasiona. Możesz skorzystać z zalet trawy jęczmiennej, jedząc trawę, gdy jest młoda.

Korzyści zdrowotne

Młody jęczmień, trawa jęczmienna oferuje wiele korzyści zdrowotnych ze względu na zawarte w niej minerały, witaminy i przeciwutleniacze. Na przykład ma dużo magnezu, który jest czwartym najpowszechniejszym minerałem w twoim ciele. Magnez jest kluczowym elementem ponad trzystu reakcji enzymatycznych, co czyni go niezbędnym dla zdrowia. Magnez jest szczególnie ważny dla produkcji energii i kontroli glukozy.

Bogaty w przeciwutleniacze

Trawa jęczmienna jest bogata w witaminy A i C, które działają jako przeciwutleniacze. Te witaminy pomagają zwalczać wolne rodniki, które mogą uszkodzić twoje ciało. Pomagają w usuwaniu wolnych rodników z organizmu i zmniejszają ryzyko wystąpienia problemów, od zmniejszonej elastyczności skóry po raka piersi i jelita grubego.

Lepsze trawienie

Młody jęczmień jest doskonałym źródłem błonnika pokarmowego. Rozpuszczalny i nierozpuszczalny błonnik, który dostarcza trawa jęczmienna, pomaga w trawieniu na dwa sposoby. Po pierwsze, nierozpuszczalny błonnik odżywia „dobre bakterie” żyjące w jelitach, pomagając w wydajnym trawieniu pokarmu i utrzymując zdrowe jelita. Po drugie, rozpuszczalny błonnik pokarmowy pomaga żołądkowi wolniej wchłaniać cukier, utrzymując niższy poziom cukru we krwi i cholesterolu.

Zdrowe kości

Wapń jest głównym budulcem kości, a posiadanie dobrego źródła wapnia w diecie ma kluczowe znaczenie dla zdrowia kości. Wapń znajdujący się w młodym jęczmieniu może pomóc w zapobieganiu lub odwracaniu osteoporozy. Może również pomóc w utrzymaniu zdrowych zębów, zwłaszcza w połączeniu z fosforem, który znajduje się również w trawie jęczmiennej.

Zmniejszone ryzyko chorób serca i udaru mózgu

Rozpuszczalny błonnik pokarmowy w młodym jęczmieniu może pomóc w wypłukaniu dodatkowego cholesterolu z organizmu. Wchłania cholesterol, zanim dostanie się do krwi, utrzymując niski poziom cholesterolu i zmniejszając ryzyko zawału serca i udaru mózgu. Obniża nawet ryzyko chorób serca.

Łyżka sproszkowanej trawy jęczmiennej zawiera:

  • Kalorie: 20
  • Białko: 2 gramy
  • Tłuszcz: 0 gramów
  • Węglowodany: 2 gramy

Trawa jęczmienna jest bogata w aminokwasy, które są ważnymi elementami budulcowymi białek w organizmie. Dziewięć niezbędnych aminokwasów, które trawa jęczmienna dostarcza, pomaga organizmowi w naprawie mięśni, naczyń krwionośnych, a nawet szpiku kostnego.

Trawa jęczmienna jest również dobrym źródłem:

  • Witamina C
  • Witamina A
  • Magnez
  • Wapń
  • Fosfor
  • Przeciwutleniacze

Niezbędne aminokwasy w trawie jęczmiennej są kompletne, co czyni ją jedną z najbardziej odżywczych substancji na świecie. Większość roślin nie dostarcza wszystkich niezbędnych aminokwasów, których potrzebuje ludzki organizm. Trawa jęczmienna może dostarczyć każdy aminokwas, pomagając ludziom stosującym diety roślinne w uzyskaniu potrzebnego im odżywiania.

Jak spożywać trawę jęczmienną?

Trawa jęczmienna jest zwykle spożywana jako wyciskany sok. Możesz wyhodować własną trawę jęczmienną i wycisnąć ją samodzielnie lub kupić ekstrakt z trawy jęczmiennej w postaci proszku. Sok z trawy jęczmiennej można znaleźć w barach z sokami, w sklepach ze zdrową żywnością, a nawet w niektórych większych supermarketach w całym kraju.

Jeśli chcesz dodać do swojej diety sok z trawy jęczmiennej, rozważ następujące opcje:

  • Pij sam sok z trawy jęczmiennej
  • Dodaj sok z trawy jęczmiennej do koktajli
  • Dołącz łyżkę proszku z trawy jęczmiennej do koktajli proteinowych

Młody jęczmień przede wszystkim działa przeciwutleniająco, składniki w nim zawarte walczą z wolnymi rodnikami, które to mają właściwości prostarzeniowe. Innymi słowy, młody jęczmień może działać na organizm odmładzająco i chronić jego komórki przed procesami starzenia. Długotrwałe narażenie organizmu na działanie wolnych rodników może prowadzić do wielu chorób, w tym nowotworów czy chorób neurodegeneracyjnych.

Coraz więcej badań z zastosowaniem młodego jęczmienia wskazuje na wykorzystanie go przeciw depresji. Suplementacja tym produktem może niwelować niekorzystny wpływ przewlekłego stresu na organizm człowieka, a dzięki temu redukować ryzyko zachorowania na depresję czy inne zaburzenia natury psychicznej. W badaniach na zwierzętach, w których dowiedziono korzystnego działania młodego jęczmienia w tej kwestii, stosowano dzienne dawki tego produktu w ilości 400-1000 mg na kilogram masy ciała. Podanie łącznie młodego jęczmienia i leków przeciwdepresyjnych powodowało wzmocnienie działania leków.