suplementy diety na odkwaszenie organizmu

Suplementy diety na odkwaszenie organizmu

Istnieje wiele powodów, dla których dieta skupiająca się na pełnowartościowej żywności może zoptymalizować zdrowie. Po pierwsze, wyeliminowanie przetworzonej żywności, cukrów, sztucznych składników i żywności alergizującej, takiej jak gluten i nabiał, może zmniejszyć stan zapalny i wszystkie związane z tym zagrożenia dla zdrowia. Po drugie, dieta pełnowartościowa, która eliminuje alergenne pokarmy, lepiej reguluje odpowiedź immunologiczną i zmniejsza ryzyko chorób autoimmunologicznych. Dodatkowo ten rodzaj diety pomaga uzyskać i utrzymać zdrową wagę. Ale możesz nie zdawać sobie sprawy, że ukierunkowana dieta pełnowartościowa pomaga również zrównoważyć poziom pH twojego ciała.

pH twojego ciała

Termin „pH” oznacza „potencjał wodoru” (pondus Hydrogenii) to rodzaj miary stopnia kwasowości danego roztworu. Im bardziej roztwór jest kwaśny, tym mniejsza jest jego wartość pH.

Jest to miara kwasowości lub zasadowości w skali od 0 do 14, zero oznacza skrajnie kwaśny, 14 skrajnie zasadowy, a 7 neutralny. Kiedy roztwór jest obojętny, oznacza to całkowitą równowagę między kwasem a zasadą. Organizm ludzki stara się utrzymać wąski zakres wokół obojętnego w skali pH od 6,8 (lekko kwaśny) do 7,4 (lekko zasadowy). Najważniejszą rzeczą do zapamiętania jest to, że pH krwi musi być utrzymywane między 7.365 a 7.400. Dzieje się tak, ponieważ krew musi być lekko zasadowa, aby odżywiać tkanki, organy i układy narządów.

Pokarmy, które spożywasz, płyny, które pijesz, środowisko, sposób oddychania i rutyna ćwiczeń (lub ich brak) mogą zwiększać kwasowość organizmu i negatywnie wpływać na pH krwi. Dzieje się tak, ponieważ organizm przechowuje nadmiar kwasu w tkankach, co powoduje bardziej kwaśne pH ciała. Aby przywrócić równowagę organizmu, krew musi zostać pobrana z zasobów zasadowych w organizmie, takich jak woda, wapń, magnez i potas. Na przykład kwas fosforowy w sodzie ma pH 2,8. Szacuje się, że potrzeba około 32 szklanek czystej wody, aby zneutralizować działanie jednej szklanki sody.

Wszystkie Twoje narządy i układy detoksykacyjne, wątroba, nerki, jelita, płuca i układ limfatyczny pomagają Twojemu ciału zrównoważyć pH. Spośród nich głównym czynnikiem równoważącym pH są nerki. Ale jeśli występuje nadmierna kwasowość, z którą nie mogą sobie poradzić nerki, mogą ucierpieć również kości i mięśnie. Jeśli organizm staje się nadmiernie kwaśny, wapń jest usuwany z kości, aby zneutralizować tę kwasowość. Może to ostatecznie osłabić kości i doprowadzić do osteoporozy. Dodatkowo nadmierna kwasowość może wyciągać glutaminę z mięśni szkieletowych, aby pomóc przywrócić pH organizmu. Może to prowadzić do trudności w uzyskaniu lub nawet utrzymaniu masy mięśniowej.

Jeśli Twoja dieta, środowisko i styl życia stale utrzymują nierówne pH krwi, nawet trochę, Twój organizm traci skuteczność w neutralizowaniu i eliminowaniu tych kwaśnych produktów przemiany materii z organizmu. Powoduje to chroniczny stan kwasowości w tkankach, zwiększając ryzyko choroby.

Brak równowagi kwasowo-zasadowej

Typowe wczesne objawy braku równowagi kwasowo-zasadowej to: alergie, zaburzenia oddychania, przewlekłe przeziębienia i grypy, bóle głowy, niestrawność, stany zapalne, zmęczenie, skurcze mięśni, ból, problemy skórne i problemy z zatokami. Ponieważ kwas nadal gromadzi się w organizmie, wpływa na kilka narządów i gruczołów, w tym tarczycę, nadnercza i wątrobę. Może to prowadzić do wielu innych schorzeń. W rzeczywistości badania powiązały następujące choroby i stany z podstawową nierównowagą pH:

  • Alergie
  • Choroba Alzheimera
  • Arterioskleroza
  • Artretyzm
  • Pęknięcie kości
  • Zapalenie oskrzeli
  • Nowotwór
  • Przerost candidy
  • Choroba sercowo-naczyniowa
  • Zespół chronicznego zmęczenia
  • Przewlekłe infekcje
  • Demencja
  • Depresja
  • Cukrzyca
  • Fibromialgia
  • Zawały serca
  • Wysokie ciśnienie krwi
  • Wysoki cholesterol
  • Zaburzenia równowagi hormonalnej
  • Niedobory odporności
  • Wrażliwość na insulinę
  • Choroba nerek
  • Choroba Lou Gehriga
  • Stwardnienie rozsiane
  • Dystrofia mięśniowa
  • Otyłość
  • Zapalenie kości i stawów
  • Osteoporoza
  • Choroba Parkinsona
  • Przedwczesne starzenie
  • Przedwczesne siwienie włosów
  • Problemy z prostatą
  • Zapalenie zatok
  • Próchnica i utrata zębów

Jeśli masz którykolwiek z poniższych stanów, możesz mieć nierównowagę kwasowo-zasadową.

Przyczyny nierównowagi kwasowo-zasadowej

Istnieje kilka wyborów dotyczących stylu życia i odżywiania, które mogą zwiększać kwasowość w twoim ciele. Oto pięć najlepszych kategorii:

Stres. Jeśli twoje ciało często znajduje się w trybie „walcz lub uciekaj”, twoje ciało stale wydziela hormony stresu. To nie tylko powoduje stan zapalny w organizmie, ale także zwiększa kwasowość.

Płytkie oddychanie. Przewlekły stres prowadzi również do szybkiego i płytkiego oddychania, a nawet wstrzymywania oddechu. Tlen alkalizuje twoją krew, więc zmniejszony pobór tlenu z tego typu wzorca oddychania może zwiększyć kwasowość w organizmie.

Toksyny. Pestycydy i inne chemikalia w konwencjonalnych produktach i mięsie; metale ciężkie; zanieczyszczenia przemysłowe, hormony i inne chemikalia znajdujące się w żywności, tworzywach sztucznych, środkach czyszczących i produktach kosmetycznych; a nawet potencjalne chemikalia w wodzie z kranu zwiększają kwasowość organizmu.

Zakażenie. Infekcje tworzą bardziej kwaśne środowisko, co z kolei sprawia, że ​​jesteś bardziej podatny na zarazki prowadzące do błędnego koła.

Dieta kwaśna. Cukier, rafinowane mąki, dodatki do żywności, sól kuchenna, tłuszcze trans, potrawy smażone, mięso, nabiał, alkohol i kofeina utrudniają organizmowi przywrócenie równowagi pH.

Wróć do równowagi pH

Skorzystaj z poniższych wskazówek, aby zmniejszyć kwasowość w organizmie, zmniejszyć ryzyko chorób i zoptymalizować zdrowie.

Zmniejsz lub wyeliminuj z diety szkodliwe kwaśne pokarmy.

Cukier. Cukier nie tylko wytrąca poziom pH z równowagi, ale nadmierne spożycie cukru tworzy idealne środowisko dla przerostu drożdży, grzybów i bakterii chorobotwórczych, które mogą zagrażać zdrowiu.

Rafinowane mąki. Biała mąka, wszystkie wypieki z mąki rafinowanej (w tym niektóre pieczywo „wieloziarniste” i „pszenne”) oraz biały ryż są kwasotwórcze w organizmie.

Dodatki do żywności. Sztuczne aromaty, barwniki, słodziki i konserwanty nie tylko kwasują w organizmie, ale wiele z nich ma również działanie neurotoksyczne.

Sól kuchenna. Twoja przeciętna sól kuchenna tworzy kwas. Jednak dobrą wiadomością jest to, że sól morska, zwłaszcza celtycka i himalajska, alkalizuje organizm. Dzieje się tak, ponieważ zawierają alkalizującą formę sodu, a także inne minerały, takie jak potas i wapń, które pomagają zwalczać kwasowość w organizmie.

Niezdrowe tłuszcze. Tłuszcze trans i zjełczałe tłuszcze ze smażonych potraw tworzą kwas w organizmie.

Przetworzona żywność. Pakowane i przetworzone fast foody zawierają większość, jeśli nie wszystkie powyższe składniki – cukier, rafinowaną mąkę, dodatki do żywności, sól i niezdrowe tłuszcze.

Mięsa i Nabiał. Prawie wszystkie produkty pochodzenia zwierzęcego są silnie zakwaszające, w tym wołowina, cielęcina, wieprzowina, bekon, mielonka, jaja, mleko, ser, podroby, drób, ryby hodowlane i skorupiaki. Ograniczenie spożycia tych produktów i przejście na ekologiczne, karmione trawą opcje z wolnego wybiegu ułatwi zrównoważenie pH.

Alkohol. Alkohol silnie zakwasza organizm. Oprócz wysokiej zawartości cukru w ​​alkoholu, etanol w alkoholu przekształca się w aldehyd octowy, toksyczny produkt uboczny, który występuje również w spalinach samochodowych, dymie tytoniowym i procesach przemysłowych.

Kofeina. Nadmierne spożycie kofeiny może zwiększyć kwasowość w organizmie.

Niektóre owoce, warzywa i orzechy. Owoce w puszkach, syropy owocowe, soki owocowe, dżemy, galaretki, grzyby, białe ziemniaki i solone orzechy zwiększają kwasowość organizmu.

Dieta w 100% alkaliczna również nie jest zdrowa. Znowu chodzi o równowagę. Wybieraj więc zdrowsze opcje kwaśnej żywności i utrzymuj ją na niskim poziomie w swojej diecie około 30%.

Wybieraj ekologiczne, karmione trawą, wolnowybiegowe i dziko poławiane na mięso, drób i ryby.

Świeże owoce. Tak, owoce mogą być kwaśne w organizmie. Są jednak pełne błonnika, witamin, przeciwutleniaczy i składników odżywczych, więc nadal powinny być częścią diety pełnowartościowej. Po prostu ogranicz spożycie do świeżych, ekologicznych owoców i jedz więcej warzyw niż owoców.

Czarna fasola, fasola i ciecierzyca. Ponownie, chociaż te specyficzne ziarna mogą być bardziej kwaśne, nadal są dobrym rozwiązaniem dla twojego planu posiłków.

Owies, brązowy ryż, dziki ryż, amarantus i proso. Wszystkie ziarna są kwaśne, ale są mniej kwaśne niż mąki pszenne i rafinowane.

Surowe, niesolone orzechy i nasiona.

Oleje tłoczone na zimno i/lub oleje z pierwszego tłoczenia.

Miód i syrop klonowy. Są to nadal cukry, ale mogą być częścią diety alkalizującej w niewielkich ilościach.

Zwiększ poziom żywności alkalicznej do 70% swojej diety.

  • Wszystkie warzywa. Warzywa bardzo alkalizują, zwłaszcza jeśli są ekologiczne i surowe.
  • Ignamy, bataty, rzepa, brukiew, jicama, korzeń taro, cebula, kalarepa, pasternak, buraki i inne rośliny okopowe. Pomagają one szybko alkalizować organizm.
  • Rośliny strączkowe. Organiczna soja, soczewica i fasola lima pomagają zmniejszyć kwasowość organizmu.
  • Awokado, kokos, cytryna, limonka, grejpfrut, pomidory i wiśnie. Te owoce (tak awokado i pomidory to owoce!) są bardzo alkalizujące dla organizmu.
  • Kasza gryczana i komosa ryżowa. Te „ziarna” wcale nie są ziarnami, ale nasionami. Zawierają nie tylko kompletne białka, ale także pomagają zmniejszyć kwasowość.
  • Migdały, pestki dyni, sezam i kiełki. Migdały i mleko migdałowe są bardzo alkaliczne, podobnie jak kiełkujące nasiona.
  • Olej z awokado, olej kokosowy, olej lniany, oliwa z oliwek i olej rybny. Zdrowe oleje mogą być częścią diety alkalizującej.
  • Herbata miętowa, herbata yerba mate i woda cytrynowa. Napoje te pomagają zwalczać kwasowość w organizmie.

Uwzględnij alkalizujące wybory stylu życia

Wszelkie czynności, które zmniejszają obciążenie stresem, zmniejszają narażenie na toksyny i/lub sprawiają, że oddychasz głębiej, zmniejszą kwasowość w organizmie.

Ćwiczenie. Poruszanie się i pocenie się pomagają usuwać kwaśne odpady z organizmu, a także poprawiać wzorce oddychania.

Joga. Joga nie tylko pomaga w radzeniu sobie ze stresem i elastycznością, ale także zwiększa twoją praktykę głębokiego oddychania.

Głębokie oddychanie. Badania pokazują, że odłożenie nawet 30 sekund na celowe ćwiczenia głębokiego oddychania ma wpływ na kwasowość w organizmie.

Medytacja. To skuteczne narzędzie do zarządzania stresem może również pomóc w zmniejszeniu kwasowości w organizmie.

Terapia masażem. Masaż doskonale redukuje stres, a niektóre techniki mogą nawet pomóc w drenażu limfatycznym.

Możesz również rozważyć suplementy alkalizujące, takie jak chlorella, enzymy trawienne, bromelaina, niezbędne nienasycone kwasy tłuszczowe, wysokiej jakości multiwitaminy i B-kompleks.

Jak widać, istnieje wiele powodów, aby przejść na dietę bardziej pełnowartościową i mniej przetworzoną. Znalezienie równowagi, w tym równowagi pH, jest ważnym elementem optymalizacji Twojego zdrowia!